fredag den 5. oktober 2012

Gaver til tre herrer


Hvert efterår sylter jeg rødbeder. Opskriften har jeg for mange år siden fået af min svigemor, og den er ret simpel og overskuelig. Vi spiser mange syltede rødbeder i både vinter- og sommerperiode, og det er det eneste grøntsag, som børnene spiser med glæde :o) Så børnene og manden har altid været fans af mine rødbeder :o)

Men for et par år siden har jeg fået flere fans, efter min mand engang tog et glas rødbeder med på arbejdet. Hans kollegaer er blevet vilde med dem, og jeg blev rost helt op til skyerne :o) Det har resulteret i, at jeg nu også sylter rødbeder til frokostpauser på hans kontor! :o)

Så da jeg så glaslåg med dyr på hos andre bloggere, tænkte jeg straks på at lave en humoristisk gave til min mands kollegaer :o) Og nu, når deres firma blev udnævnt til Gazelle-virksomhed, skal de selvfølgelig have en lykønskning :o)

Jeg tror, at en flodhest, eller hest, eller høne på låget ville virke lidt provokerende... Så jeg valgte hundene. En hund er i mange "teorier" symbolet på en ven og venskab i det hele taget :o)

Og her kommer så den nemme opskrift:

1 kg sukker
1 l eddike
4 kg rødbeder
6-7 glas

Fremgangsmåde:

1. Rødbeder koges og pilles af.
2. Skær rødbederne i skiver og læg dem i glasserne.
3. Sukker og eddike varmes op til kogepunktet.
4. Fyld marinaden i glasserne med rødbeder og sæt låg på.


Vidste du, at det bliver nemt at pille rødbederne af, hvis du lader dem stå i det vand, de blev kogt i, til det er kold. Så når rødbederne er færdigkogt, sluk bare for komfuret, og lad gryden stå f. eks. natten over.

Mange efterårshilsner og god weekend til jer alle!




5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tror ikke at du vil fortryde - det er så nemt med at købe 1 kg-pakke sukker og 1 l-flaske eddike og så blande det. Og hvis der er noget marinade tilovers, kan det sagtens gemmes og blandes/varmes op til næste portion rødbeder :o)

      Slet
  2. Hvor ser det skønt ud med sådan en indpakning - og jeg er også stor fan af hjemmesyltede rødbeder!:) Det er da rigtig sødt af dig at sørge for mandens kolleger også - og med den indpakning og det fine låg kan de da ikke andet end at værdsætte det:)
    Rigtig skøn weekend!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kom til at slette din kommentar til forrige indlæg :o( Jeg vil bestemt ikke anbefale at sprøjte maling på låg/dyr i dine omstændigheder :o) Det lygter stærkt og var faktisk ingen fornøjelse at lave, men resultatet er jeg ganske tilfreds med ;o)

      Modtagerene blev godt tilfredse - det var en bedre gave end en buket :o)))

      Slet
  3. Hej Elena!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...