lørdag den 23. maj 2015

Om kagevariationer

Nu har jeg lavet to bøger med samme bagtanke. I bøgerne viser jeg grundopskrifter på kager/cupcakes samt pynt og opfordrer læsere til at skabe nye variationer.

Det vil måske virke for nogen, at kagerne skal hækles i samme udgave, som de er vist i bøgerne. Men jeg synes, at der er rigtig mange muligheder for variationer og kun fantasien sætter grænser. Man kan mikse modellerne på kryds og tværs og lave f.eks. en lagkage efter opskriften på lagkage-stykker og omvendt. Man kan også bruge andre pyntelementer, selv om de i bogen "hører til" en bestemt kage.

Nedenunder kan du se et eksempel fra mig ;o) Jeg hæklede modellerne til kage-bogen i foråret sidste år. Lige før Melodi Grand Prix skulle afvikles i København i maj sidste år, så jeg dette billede med Annemette Voss og hendes MGP-kage. Sådan en måtte jeg bare lave! Jeg brugte mine opskrifter på lagkagestykke og jordbær, og har blot lavet indersider af kagen som dansk flag :o)


Jeg håber virkelig på at dem, der får min nye kage-bog, vil bruge den kreativt og laver nye kagevariationer. Og måske får jeg også lov til at se dem? ;o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Follow Cupcake By Me on Bloglovin

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...